יחס מזלזל, איומים ושקרים, אלו הם חלק מהתמודדות הנוסעים בטיסות מקייב

יחס מזלזל, איומים ושקרים אלו הם חלק מהתמודדות הנוסעים מול נציגי חברת התעופה אוקראין אינטרנשיונל מקייב לתל אביב • כל הפרטים בכתבה שלפניכם

מדידות מעמיקות וקפדניות בעמדת כבודת היד // צילום: חו''ל מהודר

יחס מזלזל, איומים ושקרים אלו הם חלק מהתמודדות הנוסעים מול נציגי חברת התעופה אוקראין אינטרנשיונל מקייב לתל אביב.

 

תקופה ארוכה מאז שהחלה חברת התעופה אוקראין אינטרנשיונל להקשיח את מדיניות תיקי היד שלה, מגיעים לאומן שלום תלונות רבות על זילזול וקשיחות של נציגי החברה בשדה התעופה בכל הקשור לכבודת היד של הנוסעים מקייב לתל אביב, על פי הדיווחים שהתקבלו במשך כל התקופה מאז שהחלה החברה ליישם את מדיניותה החדשה, נציגי החברה בודקים את גודל תיקי היד של כל הנוסעים בעמדות מיוחדות ועושים זאת בזילזול מחפיר, ובכל סטייה קלה בנפח ובגודל המזוודה הם מחייבים את הנוסעים בקנס גבוה ללא התגמשות מינימלית, בשונה מחברות זרות שעומדות על תקנותיהן ועושות זאת בצורה אנושית ומקובלת כלפי לקוחותיהן שאינם עומדים במדיניות החברה.

 

מדידות מעמיקות וקפדניות בעמדת כבודת היד

 

אחד הנוסעים שהגיע בשבוע שעבר לקייב סיפר בפורום חו"ל מהודר בו משתתפים מקצועני התיירות החרדית בעולם: "אוקראין איירלנס מחמירים בצורה קפדנית על כל תיק יד שגלגל בולט טיפה, או מעל המשקל, או דבר נוסף מעבר לתיק יד 7 ק"ג אפילו תיק קטן שנכנס מתחת למושב, מחייבים 72 יורו! ללא שום ויתור. גם תינוק שהביאו איתו תיק עם אוכל לתינוק עיכבו אותם מעל חצי שעה כשהתינוק בוכה ולא שיחררו עד ששילמו".

 

מחמירים בצורה קפדנית על כל תיק יד שהגלגל בולט אפילו במעט

 

ב'אומן שלום' החלטנו לבדוק את טענות הנוסעים בשטח, ואמש בטיסה מספר 777 מקייב לתל אביב, הופתענו לגלות כי המצב חמור הרבה יותר ממה שדיווחו הנוסעים, לנגד עינינו נגלה מחזה מצמרר של התייחסות ברברית, יחס מזלזל, איומים, שקרים, וחוסר אנושיות מצד נציגי החברה כלפי הנוסעים.

נציג 'אומן שלום' שחזר עם משפחתו לאחר ביקור באוקראינה הצטייד מראש עם תיקי יד במידות הדרושות והתואמות למדיניות החברה, ובנוסף לזה לקח עמו את השטריימל, קופסה לכובע, ותיק יד לאשה בו אוכסנו פריטים קטנים כגון ארנק, מסמכים ודרכונים, כל אחד מבני המשפחה לקח עימו את כבודת היד האישית וניגש לעבר שער העלייה למטוס בשער D11 הממוקם בקצה הטרמינל.

כשהגיע נציגינו לשער העלייה למטוס סיפר כי הופתע בקבלת פנים קשוחה של חמשת נציגי החברה כשהם מצויידים בידיהם במכשירים ניידים לסליקת כרטיסי אשראי ומסמנים לכל אחד מבני המשפחה להניח את תיקי היד בעמדת הבדיקה, משראו כי תיקי היד מותאמים לגודל המבוקש החלו להקשות על שאר הציוד הנלווה, השטריימל, קופסה לכובע, ותיק יד לאשה, ודרשו תשלום כשהם מאיימים בקשיחות שאם לא ישולם הקנס, המשפחה לא יעלו על הטיסה, ומבחינתם הטיסה סגורה.

מיודעינו שהתארגן לכך מלכתחילה, החליט ללכת עימם באותו הראש, את קופסת הקרטון של הכובע (שגם כך קיבל בחינם) השאיר להם למזכרת, את השטריימל חבש על ראשו ואת הקופסה של השטריימל הניח לבנו על ראשו, משראו הנציגים שלא הצליחו להוציא רווחים נאים דקה לפני הטיסה, ניגשו לעבר האישה וביקשו תשלום עבור תיקה האישי, בסופו של דבר התיק הוכנס לתוך תיק יד שעבר שוב בדיקה קפדנית על ידי הנציגים כדי שחס וחלילה לא יחרוג מהנפח אפילו בחצי סנטימטר.

 

קופסת השטריימל משמשת ככובע

 

תהליך ההשפלה והזילזול צולמו ותועדו בכל שלב. כשראו הנציגים שהם מצולמים, טענו ושיקרו כי מטעמי ביטחון חל איסור לצלם, (כיוון שבתיעוד שצולם ותועד ישנם צילומי נשים, נבצר מהמערכת להעלות את כל התיעוד לכתבה), בנוסף, הייתה דרישה חוקית ומקובלת לקבל את פרטי הנציגים שדאגו להסתיר את התגים בהם מצויינים פרטיהם האישיים, ולאורך כל הדרך התחמקו מלספק את האפשרות להגשת תלונה בחברה, בסיום מסע הזילזול, התעצבן אחד הנציגים ונעל את שער העלייה למטוס למשך כדקה ואיים כי הטיסה סגורה ובני המשפחה אינם מורשים לעלות לטיסה – לאחר כמה דקות הטיסה יצאה לדרכה כשעליהם מיודעינו עם בני משפחתו כשהוא משאיר את חשבון הבנק של אוקראין אינטרנשיונל עם הפסד של כמה עשרות יורו פחות.

 

נציגי החברה, חלקם הסירו וחלקם הפכו את התגים

 

התנהלות נציגי החברה מול הנוסעים מקייב לתל אביב הינה גרועה ומזלזלת ומכוונת כנגד הנוסעים בקו קייב תל אביב, טיסות החברה היוצאות מקייב לשער יעדים ברחבי העולם לא נרשמו תקריות הדומות לתיאור שלנו, וכן נציין כי בטיסה של החברה מישראל לקייב לא נרשמו תקלות דומות.

תאוות הכסף של נציגי החברה אינה יודעת גבולות כשהם מתכננים היטב את צעדיהם בכך שדאגו להעלות ולהעביר את עמדת בידוק כבודת היד מעמדת הצ'ק אין לפתח שער העלייה למטוס, מיקומו של שער העלייה למטוס נמצא בקצה הטרמינל ומבודד הרחק מעיניהם של שאר הנוסעים ובכך הם מנצלים את לחץ הנוסעים שאינם דוברי השפה המקומית, הנמצאים דקות ספורות לפני העלייה למטוס ולא מאפשרים להם להתארגן בהתאם ולאזן את המשקל בין המזוודות הנשלחות לבטן המטוס ותיקי כבודת היד העולים למטוס, כפי שמקובל בעמדות הצ'ק אין של שאר חברות התעופה.

אם גם אתם נתקלים ביחס דומה דאגו לצלם את כל תהליך הבידוק ואת פרטיהם של הנציגים אנו נעלה את התיעודים ונציג אותם בפני מאות אלפי הגולשים בסדרת כתבות שיתפרסמו בתדירות גבוהה עד לשינוי היחס והזלזול שחווים הנוסעים, זכרו! זכותה של החברה ליישם את מדיניותה, זכותכם לצלם בשטח ציבורי ולפרסם ברבים.

מאומן שלום פנו לקבל את תגובת כספי תעופה המייצגת את חברת אוקראין אינטרנשיונל בישראל ועד לפרסום הכתבה לא התקבלה תגובה, לכשתתקבל נדאג לפרסמה.

תגובות

עד מתי ניתן ליחס הזה להמשיך? צריך להחרים אותם ולהכות להם בכיס שיבינו היטב לא להתעסק איתנו. יש לקרוא לחרם כללי שיבינו את כוח הנוסעים היהודי ושלא יעיזו להתעלל בנו מעתה והלאה.אם נשתוק עתה מה הם יעשו בנסיעה לראש השנה בעוד כמה חודשים? חייבים להכות בהם עכשיו.

19

גם אני עברתי אותו תהליך של השפלה וסחיטה על לא עוול בכפי. 1)כשניגשתי לעמדת הכירטוס הם שקלו את כבודת היד וזה שקל בדיוק 12 ק״ג-אני כנוסע -מתמיד פרימיום ,זכותי להעלות למטוס תיק של 12 ק״ג פלוס תיק של 5 ק״ג. הפקידה סרבה לקבל שזכותי ל12קילו ולא 7 קילו כמו כולם. מאחריה עמד כאילו האחראי וחיזק את ידה. אחרי כ 5דקות של ויכוח. ,פתחתי את הטלפון שלי והראיתי להם שכתוב במפורש :12+5 הם התקשרו למישהו בטלפון שלהם ובלית ברירה הפסיקו להתייחס אלי ופנו לבא בתור,כששאלתי אם אני עדיין צריכה להמתין הפקידה בחריקת שיניים אמרה לי שאני יכולה להתקדם כמובן עם התיק של 12 קילו. אך בזה לא תמו צרותי. בשער של D11 כבר עמד המפקח(שמיקודם עמד מאחורי המזכירה)מיד כשהגעתי שקלו את התיק שכמובן שקל 12 קילו ואז ניסו להכניס אותו למתקן המדידה וזה לא נכנס בקלות(עלי לציין שאני מרבה בנסיעות ותמיד עם התיק הזה. )הוצאתי חבילת עיתונים שהבאתי לקריאה וזרקתי לאשפה ואז בקלות נכנס התיק. הם סרבו להיכנע ,שובו שוב מדדו עם ס״מ וקבעו שהתיק כולל הגלגלים ארוך ב6ס״מ-שקר וכזב! אמרתי שאני מוכנה לשבור 2 גלגלים כי התיק ישן ולא שוב את ה82 יורו שהם בקשו לבסוף נאלצתי לשם כדי לא להפסיד את הטיסה!!!! 3)אחרי ששילמתי נתנו כרטיס חדש לעליה למטוס אבל שינו לי את המקום ששילמתי עליו 20$. אני שילמתי על כסא ליד דלת החרום האמצעית כי שם יש יותר רווח לרגליים ובד״כהעברות האלו נשארים פנויים. אני שילמתי על כסא במעבר והם החליפו לי את זה לכסא אמצעי(אני משלמת 20$ נוספים כדי לשבת בין 2 גויים?בעוד ששילמתי כי הייתה לי הבחירה לקחת מושב במעבר.

18

יפה מאוד שאתם לוקחים עליכם לעבוד לטובת הציבור ולעשות את הדבר הנכון אחד שנוסע ב"ה הרבה לאומן ונתקל בקשיים עד כדי טרטור

17

התנהלות של מאפיה!!! הייתי נוכח באירוע כזה בD11 זאת ממש סחיטה באיומים

16

אני סוכן מנתיבים טורס : שוב פעם הבוקר לא העלו לי 4 נוסעים בקייב בגלל מזוודה

15

לא מבין למה לתת להם להתעלל שוב ושוב , פשוט חייבים להתאחד נגד הנאצים הללו ולהכריז על חרם מוחלט, עד שיבינו שהיהודים יותר חכמים מהם.ולאלץ אותם לשנות את המדניות השפלה שלהם.מה ככ קשה להפסיק לטוס איתם.בעידן של היום רק חרם חזק יעשה את העבודה שלו

14

לחפש חברות תעופה אחרים . ולגרום להם נזק לכיס

13

חייב לפתוח חברה חדשה

12

תסלחו לי - אני לא מבין מה אתם מתלוננים יש כללים לכרטיס שקניתם מותר רק מזוודה אחת אם אתם מביאים כובע נוסף זה לא כלול במחיררוצים - תשלמולמה לעשות חילול השם ??

11

לא מתאים לך - תקנה כרטיס יקר יותר זה מה שמקבלים בכרטיס זול מזוודה אחד קטנה וזהו

10

מה שמוזר שעושים את זה רק לאלו שנוסעים לארץ ישראל שטיסות אלו יוצאים או מD1/D11 שזה שתי הפינות של השדה התעופה ושם מתעללים בציבור

9

גדול!!!!!!!!!! חחחחחחח

8

ב16/1 יום רביעי האחרון אני וחברה באות לחזור מקייב לארץ והחברה בטענה הזוייה שחברה שלי לא עלתה איתם לטיסת הלוך שככה אין לה טיסת חזור שילמנו כפול 3 לטיסת חזור הסוכן נסיעות שלי אמר שבחיים הוא לא ראה דבר שכזה חברה משפילה אני הייתי על הטיסה הזאת שכרגע מדברים עליה בכתבה כל מילה נכונה זו פשוט בושה

7

מה שחברת אוקראין אינטרנשיונל עושה זה שערוריה של ממש. כל פעם כשאני חוזר דרכם וההמראה דרך שער D11 אני מרגיש בדמיוני כמו שהובילו אותנו למחנות השואה הרחק מכולם בתוך מתחם שיש בו את כל הכלים הביטחוניים, וכמעט תמיד יהיה שם איזה כלב אחד או שניים של המשטרה - בקיצור ההתייחסות אלינו היא כאל חבורת עבריינים. כמו כן תמיד הם 'משתדלים' לעשות לנו צרות עם המזוודות. נמאס יורד כל החשק מהם! אני כבר החלטתי שבל"נ אשתדל כבר לא לטוס דרכם. נקודה.

6

עברנו מסע השפלות איתם קללות וניוולי פה צחקו עלינו ביחד עם ממתינים מקומיים אני חושב שעדיף הבידוק באל על מההשפלות שלהם

5

גם אנחנו, קבוצה של 11 נשים, עברנו השפלה ודרישות הזויות בנסיעה ps777 ב 16.1 בכרטיסים שרכשנו מס' שבועות קודם לטיסה היה כתוב שנוכל להביא איתנו תיק של 7 קג' ועוד כבודת יד עד 5 קג'. בטיסה הלוך העלינו טרולי ותיק יד אבל בחזור לא איפשרו לנו אפילו להראות את הכרטיס שבו מופיעים הנתונים הללו, ואילצו אותנו לשלם עוד מאות יורו על כל החיובים: כירטוס 10$, תיקי יד 15€ואחת הנשים בקבוצה נאלצה לשלם 70€ על תיק במשקל 7 ק''ג בגלל מהנה /מידות התיק. היחס של הסגל היה מחפיר, וכלל צעקות הפחדות ואיומים,ובמקביל סירוב לתת את הפרטים והשמות כדי להגיש תלונה. בלי נדר, לא מתכוונת לנסוע איתם להבא.

4

מי שמרשה לעצמו להגיד "למה לעשות חילול השם" אז צר לי אבל הפעם כל מלחמה בתופעת האנוישמיות המופגנת הזו הא ממש קידוש השם. הנאציזם שם חוגג בהחצנה מוגזמת וכאחת שבד"כ לא בעד הפגנות או מחאות ובוודאי לא כנגד בני נכר הפעם מול uia לצערי שוחחתי עם חברה אוקראינית שעובדת שם והיא בפירוש סיפרה שאחת ההנחיות בכניסה לעבודה זה יחס אחר ליהודים. בוחרים נציגים אנטישמים ומכוונים אותם לכזה יחס. צר לי אבל הפעם אני בעד להחרים ובכל מחיר.

3

יפה

2

ממש מגעילים לקחו לי 70 דולר בשביל תיק קטן מזוודה שלא רצו להעלות ולא היה בה הרבה בגדים ועוד ביקשו כרטיס אשראי

1

הוספת מודעה בלוח מזל טוב
שם מלא של בעל האירוע
אירוע
עיר מגורים
י"א אדר א' ה'תשע"ט
מזל טוב
SUCCESS

הוספת מודעה בלוח פרסום

תוכן המודעה:

פרטי המפרסם:

הוספת מודעה בלוח אבידות ומציאות

תוכן המודעה:

פרטי המפרסם:

הוספת עלון

פרטים לפרסום:

סמן את שפת העלון:

העלאת קובץ מהמחשב

הוספת מודעה

פרטים:

העלאת קובץ מהמחשב
ניתן להעלות קבצים בגודל מקסימום 500×800 פיקסלים

1.0 from the developers at SW Agency.