נראה שלא השתנה הרבה מאז הפרסום השלילי בערוצי התקשורת הישראלית נגד שיטת הסחיטה והיחס המשפיל של עובדי החברה כלפי הנוסעים בקו החם והמבוקש ביותר של החברה מקייב לתל אביב.
"הם ממשיכים עם היחס המזלזל והקפדנות בגודל המזוודות והתיקי יד, אתמול הם לא נתנו לקבוצת בנות לעלות לטיסה והבנות סיפרו שהיו עוד כמה אנשים שלא נתנו להם לעלות גם לאחר שקנו כרטיסים חדשים, הן סיפרו שבעליה למטוס מנעו מכמה לעלות לטיסה …."
"נערכנו לזה מראש, וציידנו את הבת שלנו בתשלום מזומן על החריגה, הם לא היו מוכנים לקבל מזומן רק באשראי… היה לה אשראי ישראלי עליה שלא עבר, היא היתה חסרת אונים ולא הזיז להם…נס שהיה שם נוסע עם נשמה טובה, שהיה מוכן לשלם עבורה"
"הם מתנהגים בצורה זוועתית. פשוט מגיעים בכוונה תחילה לחפש בנרות על מה לתפוס ועל מה להפיל. ראיתי שלא וויתרו לאשה בהריון… הם גובים בכח, מצידם תפסידי את הטיסה, הם ירוויחו כפול כשתקני כרטיס חדש…"
אלו הם חלק מטענות הנוסעים בימים האחרונים שחוו את ההשפלה בעת שעשו את דרכם חזרה מקייב לתל אביב.
כאמור, ביחס ובשירות הלקוי מול הלקוחות של החברה לא השתנה הרבה מאז הפרסום שבעקבותיו הוציאה החברה הקלות במדיניות הכבודה המתייחסת לקופסת השטריימל ותיק התפילין שבאה לסייע אך ורק לציבור החסידי ושומרי המצוות. כאשר מנגד, עומד ציבור הנשים המשתמשות תדיר בקו ולא רק שאינן זוכות להטבות הנ"ל אלא הם סופגות עלויות כבדות במקרה של חריגה מזערית של גלגל או נפח.
התמרמרות הנוסעים אינה מתייחסת להטבות השוליות, אלא, לשירות הלקוי וההחמרה הקיצונית בהתייחסות כלפי הנוסעים החורגים אפילו במעט ממדיניות החברה.
'אוקראין אינטרנשיונל' משחקת באש, מבלי להיות מודעת לכך (או שמא, כן). חברת התעופה הייתה החברה המועדפת בקרב הישראלים הטסים לאומן ולקברי צדיקים באוקראינה, איבדה בחודש האחרון את אהדת הנוסעים הוותיקים, היא לא חכמה מספיק לעשות בדק-בית ומסתכנת בכך שזה יתפוצץ לה בפרצוף. אם לא בחרם צרכני מנסיבות השירות הלא טוב, אז בחרם ההפליה המתנהלת בגייטס D11 המכוונת כלפי הציבור היהודי שמרבה להשתמש בקו לישראל.
האל"ף בי"ת של ספק שירות – אין זה סוד כי תנאי הברזל להצלחתה של חברה המספקת שירות, ולא משנה באיזה ענף, הוא שירות הלקוחות.
בכל הנוגע לזה, זוכה החברה האוקראינית מאז החלה להקשיח את מדיניותה לציון אפסי. אילו רק יבחר גורם בלתי-תלוי לערוך סקר שביעות רצון בין לקוחות החברה בחודש האחרון מאז החלה לפעולה המדיניות, הוא יגלה עד כמה נוסעיה ממורמרים.
אבל באוקראין שכחו פרט קטן וחשוב לא פחות. כספקית שירותי טיסה, היא מספקת שירות לא רק לנוסעים 'פשוטים' וממורמרים, אלא גם לכאלה שנחשבים לבעלי עסקים בכירים מהמחלקה הראשונה במשק, רבנים, רבני קהילות יהודיות באוקראינה, ראשי ישיבות, רבניות, סלבריטאים, מנהלי קבוצות, ואף אנשי תקשורת.
"אוקראין אינטרנשיונל" צפויה לשלם על המהלך מחיר כבד בתדמיתה. חרב החרמות מראה את אותותיו ונראה כי הציבור הישראלי מחשב מסלול מחדש לגבי המשך השימוש בשירותיה של החברה בקו.
אמש (רביעי) יצאה טיסת אוקראין אינטרנשיונל PS781 מקייב לתל אביב כשהיא כמעט ריקה. כשנסגרו הדלתות היו על המטוס מנין נוסעים בלבד, מלבד אנשי הצוות, ומהנוסע שצילם תמונה זו.
טיסת אוקראיין PS781 מקייב לתל אביב, אמש
גם היום (יום חמישי) נרשמו טיסות ריקות בקו של החברה. התמונה המצורפת צולמה היום בטיסה מתל אביב לקייב.
טיסת אוקראין אינטרנשיונל מתל אביב לקייב, הבוקר
לשם השוואה, הטיסות של החברה המתחרה בקו נמצאה מלאה עד אפס מקום.
גם סוכני הנסיעות המתמחים בטיסות ליעדי אוקראינה מדווחים כי המטוסים של החברה טסים כמעט ריקים בשני הכיוונים.
"הציבור מאס בחברה הקשוחה שהפסיקה לחייך ללקוחותיה, הנוסעים מחפשים חלופות אחרות, וישנם כאלה שיש להם מה להציע". כך אחד הסוכנים אמר ל'אומן שלום'.
מנכ"ל כספי תעופה מר אייל אטיאס אומר בתגובה ל'אומן שלום': "חברת התעופה עדכנה את מדיניות המטען ומפרסמת אותה לכלל הנוסעים באופן אישי במייל ו sms לכל נוסע על מנת למנוע את הבעיות והוויכוחים בכניסה למטוס"
"יחד עם זאת נוסעים מסויימים מגיעים עם מטען רב למרות שקנו כרטיס ללא מטען . ועם מזוודות עלייה למטוס בגדלים לא תקינים בניגוד לתנאי הכרטיס".
בהתייחסותו לטיסות החברה שהתרוקנו בשל חרם צרכני אומר אייל: "בניגוד לטענה שהיו 3 נוסעים בטיסה בדיקת רשימת הנוסעים היום בבוקר 7 פברואר מעלה כי היו כמה עשרות נוסעים על הטיסה שמיועדת לאוקראינים ולא לישראלים דבר ידוע ומתוכנן מראש היות והמטוס מגיע מוקדם מקייב בשעות שמתאימות לתיירים מאוקראינה".
עוד הוא אומר: "אותו מטוס חזר לקייב מלא בקהל של חסידים קבוצות מאורגנות שעה לאחר מכן. לכן בבקשה לדייק בעובדות ולהזהר שבעתיים על מנת לא להטעות את הקוראים שלכם, אגב שלושת הטיסות הנוספות היום לקייב יצאו מלאות".
תגובות
6
5
4
3
2
1