אל על - הכי מאחרת בעולם! כך עולה מדוח של 'Flightstats' שבחן את האיחורים של חברות התעופה, ע"פ טבלת הדירוג 'אל על' נמצאת במקום ה־40 והאחרון ברמת הדיוק בטיסות - מבדיקת 'אומן שלום' עולה כי האיחורים של החברה מקייב לישראל עומדים על זמן ממוצע של שעה ויותר ובמקרים רבים הטיסות מקייב לישראל מתבצעות על ידי מטוסים של חברה ספרדית

מטוס של חברת 'אל על אפ' צילום: אומן שלום
מאת: מערכת "אומן שלום"| פורסם: ז' תמוז תשע"ו שתף

חוסר הדיוק בטיסות של חברת 'אל על' הביאו את החברה לדירוג במקום האחרון בטבלת רמת הדיוק של הטיסות בעולם, כך עולה מדוח של 'Flightstats' הנחשבת למובילה בעולם בתחום איסוף ועיבוד נתוני זמן אמת של חברות תעופה הבינלאומיות. הדוח שבחן את האיחורים של חברות התעופה דירג את 'אל על' במקום ה־40 והאחרון בטבלת הדיוק בטיסות.

תוצאות הדירוג התפרסמו ב'ממון' - ידיעות אחרונות, בכתבה נאמר כי: "את הדוח חיברה Flightstats, הנחשבת למובילה בעולם בתחום איסוף ועיבוד נתוני זמן אמת של חברות תעופה. בדוח נבדקו זמנים של 2,667 טיסות אל על, שהיוו כ־87% מכלל הטיסות של החברה באותו חודש. התברר כי שיעור האיחורים עמד על קצת יותר מ־64%, עם זמן איחור ממוצע של 48 דקות. במילים אחרות, רק כ־36% מטיסות החברה הגיעו ליעד בזמן. החברות הכי דייקניות בחודש יוני היו ג'פאן איירליינס (JAL) ואול ניפון (ANA) היפניות, ואחריהן קטאר איירווייז ואיבריה הספרדית. בתחתית, לפני אל על, מדורגות בריטיש איירווייז, אייר צ'יינה וצ'יינה איסטרן."

"החברה הוציאה גם דוח חצי שנתי, וגם בו 'אל על' היא הכי גרועה בעולם מבחינת הדיוק: מתחילת 2016 רק 47% מטיסות החברה הגיעו ליעדן בזמן - כלומר יותר ממחצית מהטיסות איחרו. זמן האיחור הממוצע בטיסות של 'אל על' בתקופה זו עמד על כ־45 דקות. שכנתה לתחתית של 'אל על' בדירוג זה, היא חברת פקיסטן איירליינס".

בהמשך הכתבה נכתב כי: "ב'אל על' מאשימים באיחורים את הטייסים, אולם מבדיקת "ממון" עולה כי גם לפני תחילת השיבושים (שהחלו בנובמבר) דורגה 'אל על' במקומות הכי נמוכים. בפרט דורגה 'אל על' במקום האחרון בספטמבר 2015."

מנגד, 'אל על' מגיבים לתוצאות המחקר ואומרים: "לצערנו, בתקופה האחרונה טייסי 'אל על' נוקטים בעיצומים, משבשים את פעילות החברה וגורמים לעיכובי טיסות. אנו פועלים כל העת על מנת למנוע את האיחורים ולהביא את הנוסעים ליעדיהם במועד ובבטחה", נמסר מהחברה.

גם בקו הטיסות של 'אל על' מקייב לישראל המשמש את הנוסעים לאומן נרשמו בחודשים האחרונים איחורים רבים בזמני הטיסות, העומדים באיחור של ממוצע כשעה ויותר, מבדיקת 'אומן שלום' עולה כי רבים מהנוסעים לאומן שרכשו כרטיסי טיסה של החברה, מקבלים בסופו של דבר טיסה חזרה לישראל עם חברה ספרדית.

פירוש הדבר הוא שצוות הטייסים והדיילים של טיסות אלו הוא ספרדי, לא דובר עברית, לא הוכשר על ידי חברת 'אל על', ואליו מצטרפים לסיוע בשירות רק שני אנשי צוות של החברה הישראלית. ועדיין, 'אל על' ממשיכה למכור את הכרטיסים לטיסות אלו כטיסות 'אל על' לכל דבר.

הנוסעים לאומן, שחלקם רכשו את הכרטיסים מתוך בחירה לטוס בחברה מוכרת וידועה, לא מקבלים את השינוי ברוח טובה. אחד הנוסעים טוען כי "שינוי זה לוקח מאתנו את תחושת הביטחון שלמדנו לסמוך עליה בטיסות 'אל על'. כיהודי, אני מעוניין לטוס בחברת התעופה הרשמית של ישראל, ואני לא מעריך את זה שמאלצים אותי לטוס בחברת תעופה אחרת, המטוס היה ישן וכן גם המושבים, התקשורת בינינו לבין הצוות הייתה כמובן בעייתית נוכח העובדה שהנוסעים דיברו אנגלית ועברית וצוות המטוס דיבר ספרדית. הפחד המרכזי שלי הוא לגבי במצב חירום. הצוות לא מצליח לתקשר איתנו בנושאים שגרתיים, וקל וחומר שלא יצליח במצב חירום".

דובר 'אל על' למגזר הדתי והחרדי הרב אריה פרנקל, אומר בתגובה ל'אומן שלום':

"בתקופה האחרונה טייסי 'אל על' נוקטים, לצערנו, בעיצומים, משבשים את פעילות החברה וגורמים לעיכובי טיסות. הנהלת החברה פועלת כל העת ועושה הכל כדי למנוע את האיחורים ולהביא את הנוסעים ליעדם במועד בבטחה. עקב השיבושים הנגרמים ע"י הטייסים נאלצה 'אל על' לחכור מטוסים מחברות תעופה אחרות ולהוסיף מנהלי שרות ודיילים לטיסות המבוצעות במטוסים חכורים. בכך פועלת 'אל על' בפרקטיקה המקובלת בעולם התעופה כדי לא לבטל טיסות ומסתייעת מעת לעת במטוסים מציים שונים ומחברות אחרות כדי לבצע הטיסה".

"החברה שנבחרה לבצע את הטיסה עומדת בתנאי הבטיחות המחמירים של אל על, וקיבלה את כל האישורים הנדרשים מרשויות התעופה בישראל ובמדינות היעד. תהליך הביטחון והבידוק מתקיים כנהוג בטיסות אל על ושרותי הקרקע מבוצעים על ידי אנשי השירות של אל על. יצויין כי הנוסעים מקבלים הודעה מראש על השינוי".

"כל המטוסים החכורים, לפני טיסתם הראשונה, עוברים תהליך של הכשרה ע"י צוות מיומן של אברכים בפיקוחו האישי של רב החברה הרב יוחנן חיות. צוות האוויר מקבל הדרכה מיוחדת בנושא כשרות. בכל טיסה המתבצעת במטוסים חכורים משולבים אנשי צוות של אל על המודעים היטב לנושאי הכשרות. על אנשי הצוות נאסר להכניס כל דבר מאכל שהוא למטוס. בכל הטיסות, כולל הטיסות המתבצעות במטוסים החכורים, מוגש אוכל כשר בלבד כמקובל בטיסות אל על".

דווח הדפס שתף
הוסף תגובה
comments powered by Disqus
כתבות נוספות
תגלית מבגדד: ספרי ברסלב בכתב יד של יהודי עירק
חדשות ברסלב
באתר המכירות הפומביות 'קסטנבאום' נחשף לראשונה צילום כתב יד ספרדי של ספרי רבי נחמן
'הוא יגלה לך' - חיים גולד
חדשות מוסיקה
אמן הרגש והזמר היוצר חיים גולד לא מפסיק להפתיע והפעם עם סינגל חדש ומרגש 'הוא יגלה לך' שיר רגש שכולו ערגה וכיסופים
האיש שמפיץ את אור רבינו במדיה
חדשות ברסלב
צבי יחזקאלי - האיש שלא מתבלבל מהיריבים בתקשורת ומחוצה לה וממשיך בשליחותו בהפצת אורו של
תחזית מזג אויר בישראל
שעון אומן
החדשות באתר
חדשות אוקראינה
הנושאים הבוערים מהשטח
חדשות אומן
החדשות החמות מאומן במשך כל השנה
חדשות תעופה
החדשות הקשורות לברסלב
חדשות ברסלב
מהנעשה בעולמם של חסידי ברסלב
לוח זיכרון
ייארצייטים של חסידי ברסלב
מאמרי אקטואליה
עצות לחיים הטובים בדרכו של רבינו
אתרי ברסלב
  • אגודת אהלי צדיקים אהלי צדיקים
  • אתר צילומים אתר צילומים
  • שער ברסלב שער ברסלב
  • כולל חצות כולל חצות
  • מוסדות ברסלב מוסדות ברסלב

קישורים לאתרי ברסלב

ראשי אודות האתר תנאי שימוש מפת אתר פרסמו באומן שלום כתבו להנהלת האתר צור קשר